Известие

Collapse
No announcement yet.

Вентилатор за охлаждане на двигателя!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Вентилатор за охлаждане на двигателя!

    Изведнъж спря да работи, бях и на климатик. Колата загря, но я видях на време, не можах да я прегрея, но сигурно се прецака климатика
    Няма изгорял бушон, не можах да разбера какво стана. Някой има ли идея??????
    Не мъ глей, че в раменете съм, кат вафла от 5 стинки...знам фатки!

  • #2
    виж датчика дето е на радиатора, че той пуска перката мисля и ако е заминал - там е грижата!


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Furious 155
      виж датчика дето е на радиатора, че той пуска перката мисля и ако е заминал - там е грижата!
      Този датчик ми го сменяваха преди 2 месеца...
      Дали се е прецакал климатика???...спря да духа студено
      Не мъ глей, че в раменете съм, кат вафла от 5 стинки...знам фатки!

      Comment


      • #4
        [quote=crazy_dude_]
        Първоначално публикувано от "Furious 155":2rbfsbm9
        виж датчика дето е на радиатора, че той пуска перката мисля и ако е заминал - там е грижата!
        Този датчик ми го сменяваха преди 2 месеца...
        Дали се е прецакал климатика???...спря да духа студено [/quote:2rbfsbm9]

        Ако не пуска перката - не охлажда фреона- налягането му се повишава над допустимото от един датчик дето следи за това и спира компресора. Тя датчик е с двойно действие и следи и за прекалено ниско налягане - тогава пак не пуска компресора. А колкото до тоя температурен датчик, като гледам изписаното из форума, по-добре втора ръка здрав, от колкото нов такъв. Оригиналния е направо незаменим. Колегата kris11 беше сменял няколко пъти и първия такъв датчик беше изкарал малко над половин ден!!!


        Даването на газ, води до пристрастяване!
        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
        Volvo V50 2.0D by RuBig

        Comment


        • #5
          здр.

          Замери реостатите приятел!
          sigpic 155 2.5 TD VM31B 07.03.1997
          http://www.youtube.com/watch?v=r7_l0...6CE27&index=21
          !!! http://vbox7.com/play:8b1da481&al=1&vid=1084993 !!!

          Comment


          • #6


            Даваш колата на контакт, откачаш буксата от датчика и даваш крачетата на късо с един кабел. Ако завърти значи е датчика. после откачаш кабелчетата от реостатите и тях ги даваш на късо, ако завърти значи вината е в тях. А понеже е спрял изведнъж по-време на работа може да е и реле. Обаче ако изключиш и него остава само или скъсан кабел или моторчето на перката. С две думи тръгваш по веригата и ще намериш къде е мизерията
            Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
            Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
            Peugeot 508 RXH 02.2013

            Comment


            • #7
              Сигурен ли си че си гледал правилният бушон?При мен бушонът на перката е върхо самото реле а то е под кората вляво от волана.
              Alfa 155 2,5TD

              Comment


              • #8


                Първоначално публикувано от ванката
                Сигурен ли си че си гледал правилният бушон?При мен бушонът на перката е върхо самото реле а то е под кората вляво от волана.
                Само ще заблудиш колегата така. На 2,5 TD бушоните на перките са 2 защото перките също са 2. И се намират като дигнеш капака на около 6 см от дебитомера. 2 големи по 40А. Италианците са посели електрическите елементи където им е паднало така че за всеки модел най-добре да се гледа книжката кое къде е. За справка релето на първа скорост е под малкия капак в купето а за втора е зад десния фар.
                Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                Peugeot 508 RXH 02.2013

                Comment


                • #9
                  Моята не е TD, колега бензин е
                  Оказа се, че са били бушончетата, които са отпред при двигателя. В една кутия са с някви релета...смениха ги и сега всичко е наред )
                  Не мъ глей, че в раменете съм, кат вафла от 5 стинки...знам фатки!

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от crazy_dude_
                    Моята не е TD, колега бензин е
                    Оказа се, че са били бушончетата, които са отпред при двигателя. В една кутия са с някви релета...смениха ги и сега всичко е наред )


                    Даването на газ, води до пристрастяване!
                    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                    Volvo V50 2.0D by RuBig

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от crazy_dude_
                      Моята не е TD, колега бензин е
                      Оказа се, че са били бушончетата, които са отпред при двигателя. В една кутия са с някви релета...смениха ги и сега всичко е наред )
                      Не знам кои реленца са ти сменили , но едното / за вентилатора/ е баш релище -даже си има вътре и платка с SMD монтаж. Миналото лято му баех по спойките с микропоялниче 8Вт от Конрад
                      Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
                      Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

                      Comment


                      • #12
                        Извинявам се че използвам на колегата темата, но аз имам подобен проблем:
                        След като климатроника не работеше и реших да отида да го заредя, но като отидох при момчето тои отчете 6 атмосфери и ми каза че фреон си имам и имам някакъв друг проблем и ме посъветва да отида на електричар и отидох и тои се въртя-сука.........успя да пусне компресора на сила(което означава че тои работи)но така и не откри какъв е проблема. Та мисълта ми е подлежат ли на диагностика тези климатроници?и имате ли идея от каде да започна?в четвъртък ще идвам до София мойе и там да ме насочите?
                        П.С. Трудно е да се кара Алфа в малък град(село) като моето......
                        Колата е от подписа ми 155-1.9ТД
                        92' Alfa Romeo 33 1,4 boxer SW(66kW)-бивша
                        95'Alfa Romeo 155 1,9TD(67kW)-бивша
                        90'Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer(97kW) -бивша
                        00'Alfa Romeo 146 1.9JTD(77kW+)-настояща

                        Comment


                        • #13
                          при Бобо за диагностика. Ще ти се покаже кода за неизправност.
                          за да го е пуснал - значи е пуснал принудително ел.муфата на компресора. Ако е така значи не идва 12В до ел.муфата. причини ; предпазител , скапано реле, неизправен пресостат /той е в 1 цилиндър левия преден калник . Може да е затлачен филтъра или конденз. може да не ти се пуска и вентилаторът на радиатора. По принцип при пунат климатроник трябва да заработи вентилатора при палене след 2-5 сек на 1 ва степен. Той пък се командва от дачика на радиатора и голямото реле в кутийката на радиатора/ като се застане с/у двигателя се пада в лявата част на кожуха на вентилатора. Капачката е с 2 щипки / стискаш и зидърпваш/. Миналата година имах проблеми с това реле /под капачката му има платка SMD монтаж и там презапоявах/
                          Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
                          Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от kris11
                            при Бобо за диагностика. Ще ти се покаже кода за неизправност.
                            за да го е пуснал - значи е пуснал принудително ел.муфата на компресора. Ако е така значи не идва 12В до ел.муфата. причини ; предпазител , скапано реле, неизправен пресостат /той е в 1 цилиндър левия преден калник . Може да е затлачен филтъра или конденз. може да не ти се пуска и вентилаторът на радиатора. По принцип при пунат климатроник трябва да заработи вентилатора при палене след 2-5 сек на 1 ва степен. Той пък се командва от дачика на радиатора и голямото реле в кутийката на радиатора/ като се застане с/у двигателя се пада в лявата част на кожуха на вентилатора. Капачката е с 2 щипки / стискаш и зидърпваш/. Миналата година имах проблеми с това реле /под капачката му има платка SMD монтаж и там презапоявах/
                            Вече питах Боби-33(той работи заедно с Бобо в Екстриим Тунинг)и Бобо му казал че не може да направи нищи за климатроника на 155-цата защото тои се самодиагностицирал.......и показвал единствено 2 грешки(моя не показва грешки).....Иначе мерси за съвета ти предполагам че ще ми е полезен
                            92' Alfa Romeo 33 1,4 boxer SW(66kW)-бивша
                            95'Alfa Romeo 155 1,9TD(67kW)-бивша
                            90'Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer(97kW) -бивша
                            00'Alfa Romeo 146 1.9JTD(77kW+)-настояща

                            Comment

                            Working...
                            X